Monday, July 18, 2011

EGO


Malam nie aku nak sentuh beberapa perkara sensitif sikit..
balik2 sedih kan..
act xdelah aku happy je skunk..sgt2 happy ...^_^

Dalam Hidup Nie semua pernah lakukan kesilapan ye x???
mesti punyelah...
Aku pun same....
kadang2 kesilapan yang kite lakukan kite xsedar...
kan..kan....

Dalam hidup nie perkara yang paling berharga adalah kemaafan..
ye kemaafan..
walau benci mana kite kat seseorg tu, xkan lah setitik rase kemaafan tu xde kan..
ego yang aku pegang slama nie, byk sgt2 menyedarkan diri aku...

ada macam2 jenis ego;
ego kerana takut dipijak
ego kerana berasa dirrinya teratas
ego kerana ramai kawan
ego kerana pernah disakiti
dan lain2...

perlulah aku jelaskan..
ego setiap manusia memang berbeza..
namun walau ego mane pun diri kite..
bile sekali kite tumbang, serta merta ego 2 akan hilang..
mungkin ade yang sedar tapi buat2 xsedar,,,,

Kesalahan, Kezaliman, Bongkak seseorg tu mungkin bersebab..
Aku sedar, sedar pengalaman dahulu byk menjadikan aku kebal..
Tapi Bila sampai masa, kemarahan yang aku simpan akan hilang..
mungkin hanya dengan kemaafan, memohon maaf atau meminta maaf..

Hanya dgn ungkapan maaf 2 saje yang dapat memulihkan hati yang sakit..
Aku berharap, kemarahan aku akan reda..dendam aku walaupun dalam hati akan hilang..
Walaupun dulu aku bukan seorg pendendam.....
Dendam kerana hati terlalu sakit.....


Lepas baca jangan lupa tekan like ^_^

0 comments: