Friday, March 4, 2011

Charice Pempengco(Siapa Yang Tak Kenal KAn)


Charice Pempengco...sape yang xkenal dengan gadis berwajah comel dan suara die..Waw Meletop! mmg sedap la weyh..
dok2 kite dgr sore die je..ape kate aku cerita kan sedikit sebanyak tentang kisah hidup die..
Kisah hidup die nie agak menarik perhatian aku la kan...so xsalah klau nak dikongsi dgn korg sume..
Layan~





Siapa Sebenarnya Charice Pempengco?


Latar Belakang Charice -- Kisah Hidup Yang Tak Mudah
Charice hidup bersama adik lelakinya yang bernama Carl dan dibesarkan sendiri oleh ibunya yang bernama Raquel. Charice berpisah dengan ayahnya ketika berumur 3 tahun, disebabkan masalah keretakan rumah tangga.

Ayah Charice sangat beremosi orangnya dan kerap menyeksa  ibu charice. sampai satu tahap tu Charice yang waktu itu masih berusia tiga tahun harus menyaksikan pistol dihalakan kearah kepala ibunya. “Waktu itu saya tidak mampu melakukan apa-apa kerana masih kecil. Saya hanya mampu menangis,” kata gadis yang kini berusia 18 tahun itu.


Disebabkan perkara ini, charice menjadi seorg yang kuat untuk menghadapi masa akan datang.

Gadis yang terlahir dengan nama Charmaine Clarice Relucio Pempengco ini mula mengikuti pertandingan menyanyi semasa  berumur tujuh tahun. Dari pertunjukan di Provinsi Laguna, dekat tempat tinggalnya, hingga ke beberapa pertandingan menyanyi di televisyen. Katanya, Gadis bertinggi 152 cm ini sudah mengikuti lebih dari 80 pertandingan menyanyi. Waoo.. actually die masuk pertandingan menyanyi pun sebab nak bantu masalah kewangan keluarganya, Walaupun selalu kalah, disebabkan dia dikatakan TIDAK LAWA(aku tgk lawa je...)


Walaupun pada awalnya dia mengikuti pertandingan menyanyi bukan untuk mendapatkan prestasi -- 
Tetapi adalah semata-mata hanya untuk mendapatkan hadiah supaya dapat menyara keluarganya, Sampai satu tahap 2, charice penah nak berputus asa sebab masa nak last2 pertandingan dia kalah dalam acara Wild Card dan hanya dapat di tempat ke3 dalam pertandingan. “Saya kalah bukan karena kualiti suara. Tetapi kerana SMS yang membantu saya untuk menang itu rendah. Itu sangat menyedihkan. Membuat saya ingin berhenti menyanyi saja dan menjadi juru rawat,” kata charice apabila teringat kenangannya dulu.

Pada tahun 2005, Charice mengikuti ABS-CBN’s Little Big Star, sebuah pertunjukan bakat di Filipina yang sama macam American Idol. Walaupun dia selalu mendapatkan jumlah yang tinggi tapi masa kat  final, dia hanya menjadi juara 3.


Pada tahun 2007 keajaiban datang. Seorang lelaki yang menggunakan nama samaran FalseVoice melihat video penampilannya dalam pertandingan tersebut. Tanpa diduga, video tersebut menjadi pembicaraan di internet. Akhirnya dia diundang oleh acara talent show di Korsel, acara talk show Ellen DeGeneres, hingga Oprah Winfrey.
Apabila di Winfrey, Charice telah berkenalan dengan David Foster yang akhirnya mengajak Charice tampil di konsertnya di Mandalay Bay, Las Vegas. “Semua ini berkat FalseVoice. Kerana dia, saya telah tampil di Ellen DeGeneres Show, tampil di Oprah Winfrey Show, bernyanyi dengan idola saya. Sampai sekarang FalseVoice dan saya berteman,” akui Charice.


Apa kata David Foster?


David yang terus jatuh hati masa tgk Charice bernyanyi, mengatakan: “Charice is an outstanding person,” katanya masa pertandingan pers di Ritz-Carlton, Jakarta, Rab.

Menurut Foster, Charice tidak hanya menyanyi, tapi dia juga berbicara dari hati. Orang yang mendengar turut merasakan kesenangan serta kesedihannya. “Dia menggali perasaannya begitu dalam,” tambahnya.
Charice pun mengucapkan rasa terima kasih kepada gurunya tersebut. “David completely change my life”, kata Charice dengan penuh terharu. “David terima kasih untuk semuanya. Saya tidak akan berhenti mengucapkan itu. Kamu sudah seperti keluarga aku”, kata Charice.
Kini Charice telah membelikan keluarganya sebuah rumah untuk ditinggal. Kata dia, itu membuat ibunya terharu. “Saya memberikannya tahun lalu sewaktu Hari ibu.  lalu ibu menangis. Menangis deras seperti sungai,” kata Charice.


Tentang Charice
- Nama lahir: Charmaine Clarice Relucio Pempengco

- Tempat Tinggal: Laguna, Filippina, 10 Mei 1992


- Konsert bersama David Foster pada Rabu (27/10) merupakan penampilan keduanya di Indonesia. Beberapa bulan lalu dia datang ke Indonesia untuk private show.

- Tiga benda yang tak pernah dia tinggalkan adalah handphone, iPad, serta headphone.

- Charice sangat menyukai karektor Artie di Glee

Jom Kite layan Video-video Gempak's CHARICE PEMPENGCO








Lepas baca jangan lupa tekan like ^_^

0 comments: