Sunday, April 10, 2011

Rumah Dipecah Masuk!!!


Semalam balik je dari kedai mkn terus aku balik ke rumah sewa aku,pangsammurni.
Aku pelik mangga kat grill aku tak de, pelik biler tombol pintu aku tak berkunci...
Aku terdiam...
Ohh maybe ade orang kat uma lah..
Bile masuk je,  xdgr sore sape2.
aku cek cek depan belakang xde orang, aku Halo..Halo..
xde pulak yang menyahut..
aikk pelik benar nie...
aku masuk bilik aku
Sape yang sentuh2 barang aku nie...
pelik barang aku berterabur walaupun sememangnya da berterabur cume posisi tempat letak barang 2 lain...
Aku cek bilik member aku..
apa pasal beg die terbukak luas...
bilik bersepah nie...
Aku da xsedaap hati..
aku panggil en boypren...
En boypren pown pelik..
biler tengok balik kat tombol pintu macam da dikopak..
Betull ke ni..betul ke nie....xkan kene pecah masuk!!
Kebetulan dak2 depan uma aku ade kat hujung tepi tangga tgh study ramai2..
aku tanye dorg de nmpk sape2 masuk uma x..'
dorg kate x...
Dorg cm da agak uma aku kene pecah masuk..
dorg pun gerak ramai2 g uma aku..
biler dorg masuk..Sah uma korg kene masuk pencurik..
Sama giler kes nie dgn kes uma kiteorg dulu(kate dak uma depan )
Dah tu terus cal ousemate aku oppie.sbb die yg last de dlm uma 2..
Pas dah cal..biaselah jd tanggungjawab aku tuk bgtau sume dak2 uma pasal kes nie..
Selamatlah xde barang2 yang hilang..
laptop sume dak2 uma aku da bawak balik..
kirenya pencuri 2.masuk xdpt hasil pape la..
yang dapat cume mangga je..
sbb die bawak larikk mangga uma kiteorg..Wuu Wuu T_T
Tapi nasib aku kire sgt2 baik la..sbb patutnya aku yang ade dlm uma 2..
disebabkan mlm 2 aku xblk aku terselamatlah..
klau x aku yg akn ade dlm uma 2..
n  aku tak tau ape jadi klau aku sorg2 kat uma 2 time pencurik 2 masuk..hmmm
Lepas baca jangan lupa tekan like ^_^

4 comments:

Farah Shamsudin said...

Nasib baiklah tak jadi balik kan.. kalau tidak, apa la nak jadi.. takpelah, yang penting awak selamat.. apa yang hilang?

alisya said...

2la..nasib je saya..hehe
yang ilang cume mangga rumah je..haha
dalam rumah barang berharga xde..
biaselah rumah sewa..lagi2 sabtu ahad sume balik uma masing2..hehe

shy.dahalan said...

itu pencuri aku dapat meng mati aku kerja kan , padan muke kau telan lah mangga tu cibai sampai dairi aku pun die nak bukak ada duit berjuta gak eh dalam tu haha

alisya said...

hahhahahaha..
itu pencuri BZ body namanya..
magga da jumpa..
ilex je die letak dlm pasu bunga uma depan..
main nyorak2 kan pulak..