Monday, March 14, 2011

BERHATI_HATI MENFITNAH ORANG


cikcherrypink.blogspot.com

Alhamdullilah hari ini ade insan yang sudi menceritakan perkara sebenar kpd aku ttg manusia-manusia yang telah membuat fitnah kat aku selama ini.. Aku sgt2 bersyukur kerana ade lagi insan yang semulia itu..
Aku terlalu terhutang budi kat dia, sbb dia terlalu baik kat aku, walaupun ade2 iblis yang bertopengkan manusia selalu cube menjatuhkan sesama islam....
Aku bersyukur kerana aku bkn mcm dulu, yang mudah tersentap, mudah mengamuk, mudah terpedaya dgn perangai2 iblis yang bertopengkan manusia..
Aku berharap agar insan2 seperti ini segera ke jln yang benar.. bkn aku nk kate aku nie baik, sembahyang cukup 5 waktu..tapi aku tau menfitnah itu lebih besar dosanya drpd MEMBUNUH!!
Lihat drpd raup wajah insan2 yang bertopengkan manusia ini sgt2 mulia orgnya..
tetapi hati mereka cukup busuk sehingga sggp menghukum manusia2 yang lemah!!

Firman Allah bermaksud: 

“Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.” 
(Surah al-Hujurat, ayat 6)


Hakikatnya, dosa membuat fitnah menjauhkan diri dari syurga. Sabda Rasulullah SAW bermaksud:“Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah.”(Hadis riwayat Bukhari dan Muslim). Dosa menyebar fitnah umpama api membakar ranting kering kerana ia cepat merebak dan akan menjadi abu sepenuhnya. Dosa menyebar fitnah menyebabkan pahala terdahulu dihilangkan sehinggakan penyebar fitnah akan menjadi muflis di akhirat nanti.


Untuk manusia2 yang telah menabur pelbagai fitnah kat diri aku, aku dah maafkan korg
sikit pun aku aku xberdendam..cume aku harap sgt2 korg bertaubat daripada membuka aib org...
sekali korg membuka aib org berganda2 Allah akan membuka aib korg...
ok chill(;


Lepas baca jangan lupa tekan like ^_^

2 comments: